Cumhuriyet Halk Partisi tarafından 2 Nisan 2025 tarihinde uygulanmak üzere ilan edilen genel boykot çağrısıyla birlikte, boykotun olası etkilerine dair çeşitli tartışmalar kamuoyunun gündemine gelmiştir. Türkiye’deki politik kutuplaşmanın bir yansıması olarak boykotun etkilerine dair birbiriyle taban tabana zıt değerlendirmeler yapıldı. Toplum Çalışmaları Enstitüsü kuruluş amaçlarına uygun olarak Türk kamuoyuna objektif ve veri bazlı bilgiler sunmak için söz konusu boykotu 3 ana bölümde inceledi. I. Bölüm’de Google Maps’in sağladığı “yoğunluk saatleri” verilerini kullanarak İstanbul ve Ankara’daki seçili AVM’lerin yoğunluk düzeyleri incelendi. Yoğunluk verileri değerlendirilen AVM’ler seçilirken iktidar- muhalefet seçmen yoğunlukları göz önünde bulunduruldu. II. Bölüm’de boykotun ertesi günü olan 3 Nisan 2025 tarihinde Ankara’da 384 esnaf ve işletme çalışanı ile gerçekleştirilen yüz yüze anketlerin sonuçları analiz edildi. Esnafların tespitinde de, AVM’lerde olduğu gibi, iktidar- muhalefet seçmen yoğunluğu dikkate alındı. III. Bölüm’de tüketim davranışlarındaki değişimi izlemek amacıyla Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) sunduğu ödeme sistemleri istatistikleri inceleme konusu yapıldı. (Raporun hazırlandığı tarih itibarıyla, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) henüz güncel harcama verilerini yayımlamamıştır.)